lördag 7 februari 2015

Sömnad, Varrás

Ma ùjjitottam itthon.
A cipötartòra vettem ùj szivacsot és arra készitettem huzatot ami tépözárral levehetö. Praktikus, mosható.

Jag köpte ny tyg och skumgummi på vår skohylla och sydde överdrag till den. Jag hade sytt kardborreband på sidan som gjorde det praktisk och avtagbar.


Egy kis Chabby chic begyomást tesz ez a régi levelekböl és irásbòl állò minta.

Lite Chabby chic över tyget, mönster med gamla brev och text.

Bernina forever!

Gondolkodòba eltett, hogy a szinére varrjam-e a tépözárrat, vagy a forditott részére? De igy volt jò a szinén.

Jag blev fundersam om man ska sy kardborrebandet på räta, eller aviga sidan? Räta, var korrekt.



Sok bögre zöld tea után, kész lett a mestermü, söt még egy valami kifért a maradékábòl méghozzá egy üléshuzat is amit tavasszal a bejárati ajtòhoz szoktam kitenni. Föleg a cicánk fekszik rajta.

Efter många koppar grönt thé blev konstverket klart. Inte nog med det, jag sydde även ett överdrag till sittsen som jag brukar lägga ut framför dörren vid trappan. Mestadels är det katten som använder den.

Márti



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kedves vagy, hogy meglátogattál.
Tack för att du har besökt mig.