måndag 20 april 2015

Ápolòk feketébe/ Ssk i svart


Támogatom és terjesztem itt Svédországba is a Magyar Ápolò kollégák Facebook felhivását, hogy feketébe öltözve dolgozzunk. Amit Sándor Mária inditott el, mivel nem akarták kifizetni az ápolòk már bedolgozott tùlòráját. Ez nem elfogadhatò az EÜ jogviszonyain belül! Ezért én is beküldtem egy képet amivel mutatjuk mi is a támogatásunkat a Magyar kollégáinknak! Ime a kép amit jelen pillanatban már 44-en osztottak és 337-en Like-oltak már!


Bakgrund till denna bilden är att vi stödjer våra Ungerska ssk kollegor som vägrades rätten till sina inarbetade övertidsersättning. 
Igår, den 19/4 igår fyllde jag år, och då bad jag mina kollegor att ställa upp i bild för att kunna skicka vår stöd till Ungern. Jag är mycket tacksam för det! Bilden delades tills nu 44 ggr och like-ades 337 ggr. Hon som startade upproret (Mária  Sándor) i Ungern, tvingades att säga upp sig! Upproret med att bära svart på arbetet på helgerna fortsätter även nästa helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kedves vagy, hogy meglátogattál.
Tack för att du har besökt mig.