söndag 8 augusti 2010

En trevlig eftermiddag

Vi var bjudna till en landsaman till mig på lunch och det var mycket trevligt. Dessvärre fick jag huvudvärk redan hos henne, jag vet inte varför. Det lägger nog sig efter ett par timmar får vi se...

Min dotter kommer hem från Manchester idag, det är kul. Sonen och svärdottern tittar förbi också om en liten stund, -det blir också skoj.

Imorgon skall jag läsa färdigt min bok som är så bra! Här får ni lite boktips:

Anita Amirrezvani; Flickan som vävde sidenmattor.

Författaren är debutant, hon skriver om Persien, men är bosatt/uppvuxen i USA. I den boken kan man lära sig mycket om den persiska kulturen och kvinnosynen. Man skaffar sig bra förståelse för hur saker och ting fungerar vid möte med dessa familjer.

Olvasni jó! (Läsa är roligt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kedves vagy, hogy meglátogattál.
Tack för att du har besökt mig.