måndag 11 november 2013

Apák napja / Fars dag

Apák napja/ Fars dag


 
Tegnap Apák napja volt Svédországban. Sikerült összehoznom egy könnyü, de finom tortát. A nap már eleve jól kezdödött, mert egy kedves barátnöm felhívott reggel, hogy a városban van és, hogy átjönne. Kellemes volt veled találkozni Kati!
Délután átjött a családunk többi tagja is. Én ilyenkor kivirágzom!
10 pontból 10-et adok a tegnapnak.

Farsdag
Vi var samlade allihopa. Jag lyckades att skapa en Tårta som består av äggvita och vårgårdaris botten och gräddfyllning samt riven choklad. Jag smaksatte tårtan med en passionfrukt på toppen. Tyvärr innehöll den socker.
Dagen började med ett kärt besök, en vän som bor i Göteborg numera, kom över - och jag gillar spontana besök! Det var trevligt att prata med henne om livets olika beskaffenheter.
Familjen avrundade dagen, och när vi är samlade då blommar jag ut!

Szeretettel / Med kärlek

Márti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kedves vagy, hogy meglátogattál.
Tack för att du har besökt mig.